Hjælp til TV
Her kan du finde hjælp og vejledning til dit TV-produkt.
Hvad kan vi hjælpe dig med?
Når du vælger Bland Selv, får du alle kanaler i Grundpakken plus 10 eller 36 point. Dine point kan du helt frit benytte til at vælge ekstra kanaler eller streamingtjenester.
TV-kanaler fås fra 1 point per kanal, mens du skal bruge flere points på streamingtjenester. Antallet af points varierer fra streamingtjeneste til streamingtjeneste.
Kanaler og streaming for enhver smag
Med Bland Selv kan du vælge mellem over 40 forskellige TV-kanaler. Samtidig får du mulighed for at blande masser af de populære streamingtjenester ind i din TV-pakke. Du kan blandt flere andre få adgang til Netflix og HBO Nordic. Og du kan let skifte dem ud, hvis du får lyst til at prøve noget nyt.
Bemærk, at de angivne priser på tv-pakker på den youSee-side, du kommer ind på ikke er gældende for dig som kunde i AF86.
Vælg dine kanaler og streamingtjenester
Når du vil vælge eller skifte streamingtjenester og kanaler, skal du gøre det igennem YouSee enten på din TV-boks eller via YouSee TV.
Du kan også hente YouSee Play som app til Android og iOS. På den måde har du altid let adgang til at skifte dit indhold direkte på din telefon eller tablet.
Du kan først oprette dit YouSee-login, når du har bestilt og modtaget din TV-pakke fra AF86.
Hvad kan vi hjælpe dig med?
Vejledninger til TV
Hos YouSee finder du en lang række vejledninger, som kan hjælpe dig med opsætning, indstilling og brug af TV.
Driftsinfo om TV
Hvis du oplever problemer med TV-signalet, kan det være, at YouSee har registreret fejl i dit område.
Kontakt om TV
Hvis du har brug for yderligere hjælp til TV, som du ikke finder her, kan du kontakte YouSees kundeservice.
Ofte stillede spørgsmål om TV
Hvordan bestiller jeg en TV-pakke?
Når du vil bestille en TV-pakke hos AF86, kan du gøre det i vores selvbetjening Mit AF86. Hvis du allerede er kunde i AF86, kan du logge direkte på selvbetjeningen. Hvis du ikke i forvejen er kunde hos AF86, skal du først oprette dig som kunde, ved at bestille TV og/eller internet på din adresse.
Hvordan skifter jeg min TV-pakke?
Du kan til enhver tid ændre din TV-pakke. Du skifter din TV-pakke i vores selvbetjening Mit AF86. Du skal dog være opmærksom på, at du igen skal betale for oprettelse, når du ændrer din TV-pakke.
Hvordan skifter jeg mine kanaler i Bland Selv?
Når du vil vælge eller skifte dine kanaler og streamingtjenester i Bland Selv, skal du gøre det direkte hos YouSee i deres selvbetjening Mit YouSee.
Du kan også hente Mit YouSee som app til Android og iOS. På den måde har du altid let adgang til at skifte dit indhold direkte på din telefon eller tablet.
Du kan først oprette dit login til Mit YouSee, når du har bestilt og modtaget din TV-pakke med Bland Selv fra AF86.
Hvordan vælger jeg ekstrakanaler til min faste TV-pakke (grund, mellem eller fuldpakke)?
Når du vil vælge ekstrakanaler til din TV-pakke, skal du gøre det direkte hos YouSee i deres selvbetjening Mit YouSee.
Du kan også hente Mit YouSee som app til Android og iOS. På den måde har du altid let adgang til at skifte dit indhold direkte på din telefon eller tablet.
Du kan først oprette dit login til Mit YouSee, når du har bestilt og modtaget din TV-pakke fra AF86.
Hvad gør jeg, hvis jeg oplever problemer med TV-signalet?
Under driftsinformation kan du se, om YouSee eller DKTV har registreret fejl eller nedbrud i dit område.
Hvis der ikke ser ud til at være driftsproblemer i dit område, kan du kontakte YouSee, hvis du alligevel oplever fejl på TV-signalet på enkelte kanaler, fejl på din TV-boks eller hvis du oplever problemer med Bland Selv TV eller Ekstrakanaler.
Oplever du fejl på signalet på alle dine TV-kanaler, skal du kontakte DKTV.
Hvad kan jeg selv gøre for at forbedre TV-signalet?
Hvis du oplever fejl og udsving i dit TV-signal, er der en række ting, du selv kan prøve at gøre for at afhjælpe problemerne.
De kabler og stik du anvender, har stor betydning for kvaliteten af både lyd og billede på dit TV. Derfor får du her et par gode råd til stik og kabler:
- Sørg for at dine kabler ikke er bøjet for meget mellem stikket i væggen og dit TV.
- Du bør kun købe færdige kabler med faste stik, og du bør ikke forbinde flere kabler.
- Dine kabler bør som minimum være dobbeltafskærmede, men du kan også vælge tre eller fire gange afskærmning for endnu bedre kvalitet.
- Hvis stikket i væggen trænger til at blive skiftet, skal du kontakte dit ejendomskontor.