Ofte stillede spørgsmål
Vi har samlet svarene på de ofte stillede spørgsmål om produkter, abonnement, regninger og betaling samt vores selvbetjening Mit AF86. Måske kan du finde svar på dit spørgsmål her.
TV
Hvordan bestiller jeg en TV-pakke?
Når du vil bestille en TV-pakke hos AF86, kan du gøre det i vores selvbetjening Mit AF86. Hvis du allerede er kunde i AF86, kan du logge direkte på selvbetjeningen. Hvis du ikke i forvejen er kunde hos AF86, skal du først oprette dig som kunde, ved at bestille TV og/eller internet på din adresse.
Hvordan skifter jeg min TV-pakke?
Du kan til enhver tid ændre din TV-pakke. Du skifter din TV-pakke i vores selvbetjening Mit AF86. Du skal dog være opmærksom på, at du igen skal betale for oprettelse, når du ændrer din TV-pakke.
Hvordan finder jeg mine TV-kanaler?
På YouSees hjemmeside kan du finde råd og vejledning til, hvordan du indstiller dit TV og finder kanalerne i din TV-pakke på dit TV.
Hvordan skifter jeg mine kanaler i Bland Selv?
Når du vil vælge eller skifte dine kanaler og streamingtjenester i Bland Selv, skal du gøre det direkte hos YouSee i deres selvbetjening Mit YouSee.
Du kan også hente Mit YouSee som app til Android og iOS. På den måde har du altid let adgang til at skifte dit indhold direkte på din telefon eller tablet.
Du kan først oprette dit login til Mit YouSee, når du har bestilt og modtaget din TV-pakke med Bland Selv fra AF86.
Hvordan vælger jeg ekstrakanaler til min faste TV-pakke (grund, mellem eller fuldpakke)?
Når du vil vælge ekstrakanaler til din TV-pakke, skal du gøre det direkte hos YouSee i deres selvbetjening Mit YouSee.
Du kan også hente Mit YouSee som app til Android og iOS. På den måde har du altid let adgang til at skifte dit indhold direkte på din telefon eller tablet.
Du kan først oprette dit login til Mit YouSee, når du har bestilt og modtaget din TV-pakke fra AF86.
Hvad gør jeg, hvis jeg oplever problemer med TV-signalet?
Under driftsinformation kan du se, om YouSee eller DKTV har registreret fejl eller nedbrud i dit område.
Hvis der ikke ser ud til at være driftsproblemer i dit område, kan du kontakte YouSee, hvis du alligevel oplever fejl på TV-signalet på enkelte kanaler, fejl på din TV-boks eller hvis du oplever problemer med Bland Selv TV eller Ekstrakanaler.
Oplever du fejl på signalet på alle dine TV-kanaler, skal du kontakte DKTV.
Hvad kan jeg selv gøre for at forbedre TV-signalet?
Hvis du oplever fejl og udsving i dit TV-signal, er der en række ting, du selv kan prøve at gøre for at afhjælpe problemerne.
De kabler og stik du anvender, har stor betydning for kvaliteten af både lyd og billede på dit TV. Derfor får du her et par gode råd til stik og kabler:
- Sørg for at dine kabler ikke er bøjet for meget mellem stikket i væggen og dit TV.
- Du bør kun købe færdige kabler med faste stik, og du bør ikke forbinde flere kabler.
- Dine kabler bør som minimum være dobbeltafskærmede, men du kan også vælge tre eller fire gange afskærmning for endnu bedre kvalitet.
- Hvis stikket i væggen trænger til at blive skiftet, skal du kontakte dit ejendomskontor.
Internet
Hvordan bestiller jeg internet?
Når du vil bestille internet hos AF86, kan du gøre det i vores selvbetjening Mit AF86. Hvis du allerede er kunde i AF86, kan du logge direkte på selvbetjeningen. Hvis du ikke i forvejen er kunde hos AF86, skal du først oprette dig som kunde, ved at bestille de produkter du ønsker på din adresse.
Hvordan skifter jeg min hastighed?
Du kan til enhver tid ændre din internethastighed. Du skifter hastighed på dit internet i vores selvbetjening Mit AF86. Det koster ikke noget at skifte hastighed.
Hvordan kommer jeg på internettet første gang?
Hvis du er ny kunde, vil du første gang, du forsøger at komme på nettet, blive mødt af en bekræftelsesside, hvor du skal klikke ’OK’. Denne side har af sig selv fundet dig og din adresse.
Hvis du derimod mødes af en side, der beder dig om at indtaste brugernavn og password i et log ind, skal du i browserfeltet skrive www.dktv.dk. Herefter dirigeres du til førnævnte bekræftelsesside. Her klikker du på ’OK’, og du kan derefter komme på nettet.
Hvis du mod forventning alligevel ikke kan komme på, skal du kontakte DKTV.
Hvordan opretter jeg forbindelse til mit netværk på en ny enhed (PC, tablet, smartphone mv.)?
Hvis det er første gang du går på nettet, skal din enhed først registreres. Når du har tilføjet en enhed, vil den have internetadgang inden for 5 minutter. Du kan med fordel registrere en router, og lade dine øvrige enheder gå gennem routeren. Dermed undgår du at registrere mere end én enhed.
Hvis du oplever problemer, skal du kontakte DKTV.
Kan AF86 hjælpe med køb af router?
I AF86 kan vi desværre ikke hjælpe dig med køb af router, og vi påtager os heller ikke noget ansvar uanset hvor, du køber din router.
Routere kan købes hos elektronikforhandlere som Power og Elgiganten. DKTV sælger også routere og tilbyder support på dem.
Internettet kan også leveres til din computer uden en router. Det kræver, at du trækker et stik fra internetudgangen i din væg direkte til din computer. På den måde er der dog ikke mulighed for WiFi.
Hvad gør jeg, hvis jeg oplever problemer med internetforbindelsen?
Under driftsinformation kan du se, om DKTV har registreret fejl eller nedbrud i dit område.
Du kan også prøve at teste hastigheden på dit internet. På den måde kan du tjekke, om din hastighed er, som den bør være.
Du skal kontakte DKTV, hvis du oplever fejl, eller hvis dit internet ikke er så hurtigt, som det burde være.
Hvad kan jeg selv gøre for at forbedre internethastigheden?
Hvis du oplever fejl og udsving i din internetforbindelse, er der også en række ting, du selv kan prøve at gøre for at afhjælpe problemerne.
Det er altid vigtigt at tjekke din computer for uønsket indhold, da en computer med virus ofte kører langsomt. Herudover har det stor betydning, hvilken router du har, hvordan den er opsat, og hvor den er placeret i dit hjem.
Fastnet (ip-telefoni)
Hvordan bestiller jeg fastnet?
Du bestiller dit fastnetabonnement direkte hos DKTV. Når du er kunde hos AF86 og allerede har internet fra DKTV, kan du få fastnet til attraktive priser.
Hvordan ændrer jeg mit fastnetabonnement?
Hvis du ønsker at ændre dit fastnetabonnement, skal du kontakte DKTV direkte.
Hvad gør jeg, hvis jeg oplever problemer med fastnettet?
Under driftsinformation kan du se, om DKTV har registreret fejl eller nedbrud i dit område.
Hvis der ikke ser ud til at være driftsproblemer i dit område, er det DKTV du skal kontakte, hvis du stadig oplever problemer med netværket.
Abonnement
Hvordan opsiger jeg mit abonnement fra AF86?
Hvis du ønsker at opsige dit abonnement på TV og/eller internet hos AF86, skal du gøre det via vores selvbetjening Mit AF86.
Hvis du ønsker at opsige dit abonnement fastnet, skal du kontakte DKTV.
Hvad gør jeg, hvis jeg skal flytte?
Hvis du flytter, skal du huske at melde det til AF86. Når du flytter til en anden adresse, hvor vi også leverer TV og internet, kan du automatisk få dit nuværende TV og internet med til dit nye hjem. Hvis du ønsker det, skal du melde det til os via vores selvbetjening Mit AF86. Flytter du til en adresse uden for AF86’s dækningsområde, skal du huske at opsige dine abonnementer hos os.
Hvordan får jeg åbnet mit TV og/eller internet, hvis det har været lukket på grund af manglende betaling?
Hvis dit TV eller internet er lukket på grund af manglende betaling, skal du betale dit udestående, før du igen kan få adgang til at bestille produkter. Du betaler dit udestående i Mit AF86. Når du har betalt det skyldige beløb, kan du igen bestille den TV-pakke og/eller internethastighed, du ønsker. Det gør du også via Mit AF86.
Hvad gør jeg med mine tidligere abonnementer, når jeg bliver kunde hos AF86?
Når du opretter et abonnement hos AF86, skal du være opmærksom på, at du selv er ansvarlig for at opsige dine nuværende abonnementer hos andre leverandører. Du bliver dermed ikke afmeldt tidligere abonnementer i takt med, at du bliver kunde hos AF86.
Regninger og betaling
Hvordan kan jeg betale?
Du kan betale for dit abonnement på TV og internet hos AF86 på forskellige måder:
- Automatisk kortbetaling
- Betalingsservice
Læs mere om automatisk kortbetaling og betalingsservice
Betaling af fastnet sker direkte til DKTV.
Hvordan tilmelder jeg mig automatisk kortbetaling?
Du tilmelder dig automatisk kortbetaling i vores selvbetjening Mit AF86. På den måde bliver dine betalinger automatisk trukket fra dit betalingskort. I Mit AF86 kan du også skifte dit betalingskort, hvis du har fået nyt kort.
Det er vigtigt, du altid har et gyldigt betalingskort tilknyttet din konto, da du ellers risikerer lukning af dine produkter.
Hvordan tilmelder jeg mig betalingsservice?
Du tilmelder dit abonnement fra AF86 til betalingsservice via nedenstående link. Du kan bruge betalingsservice, hvis du ikke har et betalingskort, du kan tilmelde automatisk kortbetaling.
Hvad skal jeg gøre, hvis jeg ikke har modtaget min regning fra AF86?
Hvis du får din regning som papirfaktura med posten og ikke har modtaget den i god tid inden næste regningsperiode, skal du hurtigst muligt kontakte AF86, så du undgår gebyrer og lukning for manglende betaling.
Du har til enhver tid også mulighed for at betale dine regninger via Mit AF86. Her kan du også tilmelde dig automatisk kortbetaling.
Hvor kan jeg se mine fakturaer fra AF86?
Du kan altid se dine tidligere fakturaer og betalinger i vores selvbetjening Mit AF86 under ’Mine betalinger’. Fakturaer og betalinger vises dog kun tilbage fra april 2020.
Hvor kan jeg se min eventuelt manglende betaling?
Du kan få et overblik over dine betalinger i Mit AF86 under ’Mine betalinger’. Her kan du også se, hvis du mangler at betale en regning og få vist dit skyldige beløb.
Hvis jeg modtager en betalingspåmindelse, hvordan betaler jeg?
Hvis du modtager en påmindelse om manglende betaling, kan du til enhver tid betale dine ubetalte regninger i vores selvbetjening Mit AF86.
Hvis jeg modtager en rykker, hvordan betaler jeg?
Hvis du modtager en rykker, kan du til enhver tid betale på det udsendte indbetalingskort eller i vores selvbetjening Mit AF86.
Hvordan undgår jeg at betale gebyr for papirfaktura?
Det koster et gebyr på 50 kr. at modtage din regning som papirfaktura med posten. Hvis du ønsker at undgå gebyret, kan du tilmelde dig automatisk kortbetaling eller betalingsservice.
Mit AF86 - selvbetjening
Hvordan logger jeg på Mit AF86 første gang, hvis jeg allerede er kunde?
Første gang du logger på selvbetjeningen Mit AF86, skal du bruge dit medlemsnummer og en midlertidig adgangskode. Du finder begge dele, enten i den bekræftelsesmail, du modtog efter bestilling af dine produkter som ny kunde, eller på din seneste regning fra AF86. Hvis du er tilmeldt betalingsservice, kan du se det på den betalingsoversigt, du modtager fra din bank.
Når du er logget ind, bør du ændre din adgangskode til en mere personlig kode og samtidig opdatere dine kontaktinformationer, hvis der er ændringer eller mangler i dine oplysninger.
Hvordan opretter jeg mig som ny kunde i Mit AF86?
Du opretter dig som ny kunde i Mit AF86 ved at finde din adresse på siden ’Ny kunde’. På den måde tjekker du, om vi kan levere til dig.
Når du har fundet din adresse, vælger du de produkter, du ønsker. Efterfølgende indtaster du dine personlige oplysninger og gennemfører din bestilling gennem registrering af et betalingskort til betaling af fremtidige regninger. Herefter får du tilsendt en mail med bekræftelse af din bestilling og dit login til Mit AF86.
Hvis du ikke kan finde din adresse, skyldes det formentlig, at din boligforening, grundejerforening eller antennelaug ikke er medlem af AF86.
Hvor finder jeg mit login til Mit AF86?
Har du ikke tidligere været logget på Mit AF86, finder du dit login på din seneste regning fra AF86. Hvis du er tilmeldt betalingsservice, kan du se dit login på den betalingsoversigt, du modtager fra din bank.
Hvis du har oprettet dig som kunde via Mit AF86 (alle kunder fra juni 2020) og ikke siden har været logget ind i selvbetjeningen, finder du dit login i den mail, du modtog fra os ved oprettelsen.
Hvis du tidligere har været logget på Mit AF86, vil dit brugernavn være enten din mail eller dit kundenummer og din adgangskode, vil være en du selv har oprettet. Hvis du har glemt din adgangskode, kan du nulstille den.
Hvad gør jeg, hvis jeg har glemt mit login til Mit AF86?
Hvis du tidligere har været logget på Mit AF86, vil dit brugernavn være enten din mail eller dit kundenummer og din adgangskode, vil være en du selv har oprettet. Hvis du har glemt din adgangskode, kan du nulstille den.
Hvordan ændrer jeg min adgangskode til Mit AF86?
Hvis du ønsker at ændre din adgangskode, kan du gøre det i Mit AF86 under ’Mine oplysninger’.
Hvilke muligheder har jeg i Mit AF86?
Mit AF86 er vores selvbetjeningsløsning, hvor du kan få overblik over dine abonnementer hos os. I Mit AF86 kan du blandt andet:
- Bestille eller skifte din TV-pakke og internethastighed
- Se dine nuværende abonnementer på TV og internet
- Tilmelde dig automatisk kortbetaling
- Se dine fakturaer og betalinger
- Betale eventuelt ubetalte regninger
- Melde flytning
- Se og opdatere dine personlige oplysninger
- Til- og framelde dig information på mail og sms
- Opsige dine abonnementer