Hjælp til internet

Hjælp til internet

Hvad kan vi hjælpe dig med?

Vejledninger til internet

Hos DKTV finder du en lang række vejledninger, som kan hjælpe dig med opsætning, indstilling og brug af internet.

Driftsinfo om internet

Hvis du oplever problemer med internetforbindelsen, kan det være, at DKTV har registreret fejl i dit område.

Kontakt om internet

Hvis du har brug for yderligere hjælp til internet, som du ikke finder her, kan du kontakte DKTV’s kundeservice. 

Ofte stillede spørgsmål om internet

Når du vil bestille internet hos AF86, kan du gøre det i vores selvbetjening Mit AF86. Hvis du allerede er kunde i AF86, kan du logge direkte på selvbetjeningen. Hvis du ikke i forvejen er kunde hos AF86, skal du først oprette dig som kunde, ved at bestille de produkter du ønsker på din adresse.

Log på Mit AF86

Opret mig som kunde i Mit AF86

Du kan til enhver tid ændre din internethastighed. Du skifter hastighed på dit internet i vores selvbetjening Mit AF86. Det koster ikke noget at skifte hastighed.

Log på Mit AF86

Se priser på internet

Hvis du er ny kunde, vil du første gang, du forsøger at komme på nettet, blive mødt af en bekræftelsesside, hvor du skal klikke ’OK’. Denne side har af sig selv fundet dig og din adresse.

Hvis du derimod mødes af en side, der beder dig om at indtaste brugernavn og password i et log ind, skal du i browserfeltet skrive www.dktv.dk. Herefter dirigeres du til førnævnte bekræftelsesside. Her klikker du på ’OK’, og du kan derefter komme på nettet.

Hvis du mod forventning alligevel ikke kan komme på, skal du kontakte DKTV.

Kontakt DKTV

Hvis det er første gang du går på nettet, skal din enhed først registreres. Når du har tilføjet en enhed, vil den have internetadgang inden for 5 minutter. Du kan med fordel registrere en router, og lade dine øvrige enheder gå gennem routeren. Dermed undgår du at registrere mere end én enhed.

Hvis du oplever problemer, skal du kontakte DKTV.

Kontakt DKTV

I AF86 kan vi desværre ikke hjælpe dig med køb af router, og vi påtager os heller ikke noget ansvar uanset hvor, du køber din router.

Routere kan købes hos elektronikforhandlere som Power og Elgiganten. DKTV sælger også routere og tilbyder support på dem.

Læs mere om routere fra DKTV

Internettet kan også leveres til din computer uden en router. Det kræver, at du trækker et stik fra internetudgangen i din væg direkte til din computer. På den måde er der dog ikke mulighed for WiFi.

Under driftsinformation kan du se, om DKTV har registreret fejl eller nedbrud i dit område.

Se driftsinformation

Du kan også prøve at teste hastigheden på dit internet. På den måde kan du tjekke, om din hastighed er, som den bør være.

Læs mere om hastighedstest

Du skal kontakte DKTV, hvis du oplever fejl, eller hvis dit internet ikke er så hurtigt, som det burde være.

Kontakt DKTV

Hvis du oplever fejl og udsving i din internetforbindelse, er der også en række ting, du selv kan prøve at gøre for at afhjælpe problemerne.

Det er altid vigtigt at tjekke din computer for uønsket indhold, da en computer med virus ofte kører langsomt. Herudover har det stor betydning, hvilken router du har, hvordan den er opsat, og hvor den er placeret i dit hjem.

Læs mere om optimering af hastighed

Hvad leder du efter?